1. Puteţi rezolva datoriile chiar dumneavoastră
Unele case de avocatura si-au construit o practica interesanta pe faptul că firmele de colectare ştiu că de cele mai multe ori facturile nu sunt plătite deoarece consumatorul nu are suficienţi bani pentru a plăti în întregime. Experienta arata ca aproape toată lumea care a apelat la asemena avocati doreste să plătească partial astfel incit sa stinga datoria in functie de veniturile pe care le are la un moment dat. In plus, orice colector este constient ca o plata partiala este mult mai buna decit o procedura judiciara de durata si costisitoare. Problema apare datorita faptului ca oamenii cu datorii reactioneaza cu teama in loc de bun simţ şi nu sunt interesati de incheierea unei înţelegeri care ar rezolva problema.
Nu ezita in a pune întrebările potrivite cand vorbesti cu un colectaror. Tine minte ca agentul de colectare doreste sa lucreze cu tine pentru a rezolva datoria. Dacă crezi că o greşeală a fost făcută incearca sa rezolvi situatia prin indicarea motivelor.
Răspunde la telefon si discuta cu un colector. Fii sincer şi direct – ambele parti sunt interesate de rezolvarea problemei. Intreaba de posibilitatea unei plati in transe lunare.
2. Oferiti respect si veti primi respect
Urmaţi regula de aur “Nu face altora ce tie nu iti place.” Acesta poate fi un moment de dificultate financiară pentru tine iar colectorul de la celălalt capăt al telefonului te poate ajuta daca stii regulile. Cea mai puternică armă a unui consumator este respectul atunci când lucrează cu un colector. În cazul în care colectorul este prea agresiv sau încearcă să te intimideze, incearca sa discuti cu seful sau ierarhic sau inceteaza orice discutie cu acesta pina ce nu iti arata respectul pe care il meriti.
Fii respectuos – amândoi doriţi să fiti tratati in acest fel.
Conlucrati amandoi spre o solutie convenabila ambelor parti – ajungerea la o solutie poate necesita anumite operatiuni din partea colectorului, cum ar fi de exemplu furnizarea din parte ta a unui buget lunar de cheltuieli / venituri sau a unor documente care sa iti ateste identitatea (in cazul in care afirmi ca nu tu esti debitorul cautat).
3. Raspunde: nu te ascunde si nu nega debitul decit daca ai motive intemeiate. Negarea iti va inrautati situatia.
Debitorii în dificultăţi financiare reale au o sansa mult mai bună de a obtine ajutor printr-un mod politicos de a cere o esalonare decât prin încercarea de a forţa un colector sa vada lucrurile intr-un anume fel. Colectorii profesionisti sunt de acord asupra unui adevăr de bază, “Nu poti scoate apa din piatra seaca oricit ai stoarce”. Realitatea este că de cele mai multe ori colectorii au datoria să înţeleagă nevoia de a conlucra cu debitorii pentru ajungerea la o solutie. Dacă lucraţi cu colectorii, atunci este foarte probabil ca si ei sa lucreze cu tine.
În cazul în care colectorul este prea agresiv sau dacă credeţi că acestea încalcă regulile de bun simt sau chiar legea, te sfătuim să ii reclami la superiorul ierarhic sau sa consulti un avocat pentru intocmirea unei contestatii /reclamatii.
4. Respecta-ti promisiunile
Atunci când se lucrează cu un colector pentru a crea un plan pentru rambursarea unei datorii este esential sa onorezi acordul făcut prin plata transelor la valoarea si termenele stabilite.
De asemenea, trebuie să va aşteptati ca si colectorii sa fie sincer si respectuos in raporturile cu dvs.
Nu ezita să ceri sfatul unui avocat.
5. Surpriza: colectarea unei datorii nu este neaparat o lupta urita
În timp ce motivele lor pot fi diferite, colectorul si debitorul au obiective similare si anume rezolvarea datoriilor avind si scopul de a evita neplacerea acţiunilor în justiţie.
Fii comunicativ, respecta promisiunile, fii receptiv – astfel colaborarea cu un colector nu va fi o lupta oarba si stresanta. Învăţarea a cite ceva despre modul în care colectorul isi face treaba este primul pas pentru rezolvarea datoriilor. Stabilirea unor modalitati de plată nu trebuie sa fie placuta ca o excursie la Disneyland dar nici nu trebuie sa fie o lupta urata daca comunicati sincer si respectuos.