Aţi fost implicat în litigii şi dezamăgit atât de sistemul juridic cit şi de avocatul dvs? Poate aţi simţit ca solutia pronuntata de catre instanta nu a fost dreapta, că a fost contrara aşteptările dumneavoastră. Asta e din cauza ego-ului. „Febra” litigiilor este alimentata de ego-ul uneia sau chiar al ambelor părţi. Una sau ambele parti, care trebuie să aibe dreptate, care au nevoia de a dovedi ele însele, pentru clientul / seful lor sau chiar lumii că ei au dreptate. Elimina ego-ul şi concentreaza-te pe rezolvarea problemei.
Ascultati ceea ce cealaltă parte are de spus. Stopati nevoia de a avea dreptate intotdeauna! Când vă opriţi din promovarea poziţiei dumneavoastră ca fiind singura poziţie viabilă atunci aţi putea găsi o soluţie. Dacă soluţia determina incheierea unei tranzactii ce va avea drept rezultat stingerea litigiului, aţi economisit sume importante de bani.
În mod ironic, dvs – clientul – ati putea avea ego-ul sub control. Avocatul dumneavoastră poate insista asupra pozitiei dvs ca fiind cea dreapta ori cea câştigătoare indiferent de ceea ce spune adversarul. Este oarecum analog cu a merge la un cardiolog faţă de un chirurg cardiac. În general, cardiologul va încerca să rezolve problema prin medicaţie, pe de altă parte, este înclinaţia de un chirurg pentru a rezolva problema prin intervenţie chirurgicală. Cardiologi sunt învăţaţi să vindece cu medicamente, în timp ce chirurgii invatati de a vindeca prin intervenţie chirurgicală.
De asemenea, avocaţii specializati in comercial sunt învăţaţi să negocieze pentru incheierea unui acord; cei specializati in sustinerea dosarelor in salile de judecata sunt învăţaţi să se judece pina obtin victoria. Prin urmare, clientul trebuie să isi controleze litigiile, la fel ca in cazul in care suntem pacienţi iar decizia finală în ceea ce priveşte ingrijirile medicale o luam noi. Nimeni nu cunoaşte starea de fapt din cazul sau mai bine decât clientul, la fel cum nimeni nu ştie cum se simte corpul nostru mai bine decât noi. Prin eliminarea ochelarilor de cal, putem intelege mai bine toate perspectivele.Poate litigiul dvs este inexorabil în mişcare spre stadiul de litigiu dedus judecatii. În ciuda eforturilor dvs, cazul nu poate fi inchis printr-o tranzactie. Este nevoie de certitudine pentru a face o afacere. Nu contează cât de bun negociatori ati putea fi, exista o posibilitate ca o anumita problema sa nu poata fi rezolvata.
Sunt şanse ca disputa ce determina un litigiu a început cu un schimb de e-mailuri luni sau chiar ani de zile în urmă. Amintiţi-vă durata de viata a e-mailuri-lor. Ele nu dispar! Acestea vor fi depuse la dosarul cauzei ca parte a probatoriului.E-mailurile sunt pentru totdeauna astfel incit va recomand sa le tratati ca scrisori oficiale. Scrieti-le cu claritate, fără furie sau de emoţie. Nu spuneti prea mult sau lucruri pe care veti vrea să le puteti sterge. Odată ce începe litigiul, mai multe fapte vor fi probate prin corespondenţă, inclusiv emailuri.
De ce trebuie sa ne judecam pentru atit de multe lucruri? Pentru că una sau ambele părţi nu se pot îndepărta de la nevoia lor de a avea dreptate. Dacă simtiti acest lucru la adversarul dvs., utilizati incapatinarea lui in avantajul dvs. Gasiti o modalitate de a prezenta poziţia dumneavoastră într-o manieră convingătoare şi echitabila. În acelaşi timp, concentrati-va pe punctele de presiune pentru a obţine un raspuns emotional de la adversar .
Nu permite ego-ului sa va opreasca de la a vedea pozitia adversarului dvs. Nu cedati nevoii ego-ului de a câştiga fiecare punct, indiferent de semnificaţie. Practic, întotdeauna, în litigii sau în alte aspecte ale vietii există doar câteva (uneori doar una) fapte de bază. puncte tehnice legale şi fapte secundare şi terţiare care rar afectează un rezultat. Ca si client, e treaba dvs să fiti un client inteligent. Ca avocat, este obligaţia noastra absolută pentru a înţelege faptele şi principiile de bază şi să le prezentam in fata unui judecator apelind la simtul sau de echitate si dreptate astfel incit sa decida in favoarea clientului nostru.
Este imposibil sa vedeti elementele cheie ale cazul dumneavoastră, atunci când sunteti fixat pe a avea dreptate cu privire la fiecare chestiune. Trebuie să înţelegeti si poziţia cealaltă precum si nevoile sale, indiferent de opinia dvs. Pentru a fi pe deplin eficienti, trebuie sa acceptati si existenta unei a treia poziţii. Cea a judecatorului.
o lectie de psihologie care merita urmata!
va multumesc pentru apreciere si va mai astept pe blogul meu la fiecare articol nou.