Skip to content

Recent Posts

  • Cum te poți apăra împotriva acuzației de conducere sub influența alcoolului
  • Ce pași trebuie să urmezi dacă ai fost victima unui caz de malpraxis medical
  • Cum să obții despăgubiri pentru malpraxis medical
  • Ce este malpraxisul medical și ce drepturi ai ca victimă?
  • Ce riști dacă ești victima unei fraude online? Cum te poate ajuta un avocat penalist

Most Used Categories

  • Gandurile si sfaturile unui avocat (123)
  • Experienta si practica unui avocat (85)
  • Despre Noi (11)
Skip to content

Cabinet de Avocatura Costache Ovidiu Mihai Blog

Cabinet de Avocatura Costache Ovidiu Mihai

Subscribe
  • Contact
  • Subscribe
  • Home
  • Gandurile si sfaturile unui avocat
  • Ghid pentru facturare si incasarea debitelor (part.2)

Ghid pentru facturare si incasarea debitelor (part.2)

Costache Mihai02/01/201102/04/2011

Termene de plata si conditiile

Explicati termenele si conditiile de plata clientilor chiar de la inceputul relatiei voastre, de exemplu cind trimiteti o oferta de preturi sau cind acestia plaseaza un ordin de cumparare. Comunicati o confirmare scrisa a ordinului primit impreuna cu o xerocopie a termenelor si conditiilor de vinzare. Acest lucru le permite sa le analizeze si sa negocieze inainte de a finaliza comanda. De asemenea, va stabili pretentiile reciproce avind astfel posibilitatea de a evita orice neintelegeri ulterioare. O varianta ar fi printarea acestor termene si conditii pe verso facturii proforma (daca este cazul) sau chiar al facturilor fiscale.

Discounturi pentru plati in avans sau inainte de termen

Puteti incuraja clientii sa achite facturile in avans fata de termenul de plata convenit prin oferirea unor discounturi. Nivelul acestor discounturi depinde de profitul pe care il faceti ca urmare a relatiei de afaceri ce o aveti cu respectivul client. Avantajele unui asemenea sistem de discounturi sunt majore:

  • Grabeste incasarea facturilor
  • Imbunatateste cash flow-ul
  • Reduce cuantumul debitelor

Exista si dezavantaje, cum ar fi:

  • Discounturile inseamna costuri;
  • Unii clienti ar plati oricum in avans astfel ca oferiti discounturi pentru nimic;
  • Cind afacerea dvs va creste, stoparea acestui sistem de discounturi va afecta negativ imaginea dvs in fata clientilor vechi care au beneficiat de el;
  • Sistemul de discounturi trebuie supravegheat permanent astfel incit clientii care au avut restante sa nu mai beneficieze de acest sistem;
  • Probleme legate de evidenta contabila si legislatia fiscala;

Colectarea facturilor

Colectarea facturile restante poate fi o experienta dura pentru o afacere mica, mai ales in perioadele de inceput cind fiecare euro/ron/usd conteaza ca sa rami in viata si sa nu devii clientul sectiei de faliment a tribunalului local. Nu este chiar cea mai placuta fateta a activitatii unui om de afaceri dar negestionarea ei in mod profesionist in mod sigur va afecta cash flow-ul si sustenabilitatea afacerii tale pe termen mediu si lung.

Fa ce tot ce trebuie ca sa previi restantele
Stabileste o procedura standard pemtru plati si constientizeaza clientii despre importanta platii facturilor inainte de a incepe o relatie de afaceri cu acestia. Uneori, in functie de caracteristicile pietei sau ale afacerii, este posibila plata in avans (total sau partial) in timp ce alte afaceri necesita plata dupa trecerea unui termen de 30-90 zile de la data facturarii. De asemenea, contractul trebuie sa mentioneze in mod clar si corect dpdv juridic penalitatile ce se percep in caz de intirziere la plata.

Aveti grija la creditul comercial
Daca vindeti bunuri sau prestati servicii pe credit, dezvoltati un sistem de apreciere cit mai corecta a clientilor (de exemplu – istoricul de credit de la o companie specializata, verificati bonitatea prin intermediul bancii cu care lucrati, verificati evidenta instantelor de judecata, etc). Inserati conditiile de credit comercial in cadrul contractului si pregatiti angajatii ce negociaza vinzarile astfel incit sa stie cum si in ce conditii sa ofere credit. De exemplu, trebuie evitata acordarea de noi comenzi unor clienti care deja inregistreaza restante mai mari de 90 de zile.

Adoptati o politica corecta fata de restantieri
Procedura de colectare a restantelor nu are nici o valoare daca nu o si impuneti. Nu evitati confruntarile cu debitorii dar evitati provocarile. Daca v-ati indeplinit obligatiile contractuale iar clientul nu, dvs aveti dreptate si orice procedura judiciara va confirma asta.

(va urma)

cash flow, colectare, comercial, credit, facturi, faliment, recuperare, restante

Post navigation

Previous: Am primit ieri o scrisoare de la un copil
Next: Ghid pentru facturare si incasarea debitelor (ultima parte)

Related Posts

Cum să obții despăgubiri pentru malpraxis medical

05/29/2025 Costache Mihai

Ce este malpraxisul medical și ce drepturi ai ca victimă?

05/28/2025 Costache Mihai

Ce riști dacă ești victima unei fraude online? Cum te poate ajuta un avocat penalist

05/23/2025 Costache Mihai

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Articole adaugate recent

  • Cum te poți apăra împotriva acuzației de conducere sub influența alcoolului
  • Ce pași trebuie să urmezi dacă ai fost victima unui caz de malpraxis medical
  • Cum să obții despăgubiri pentru malpraxis medical
  • Ce este malpraxisul medical și ce drepturi ai ca victimă?
  • Ce riști dacă ești victima unei fraude online? Cum te poate ajuta un avocat penalist

Categories

  • Despre Noi (11)
  • Experienta si practica unui avocat (85)
  • Gandurile si sfaturile unui avocat (123)

Vizitati-ne si pe

  • Cabinet de Avocatura
  • Facebook
  • Twitter
  • vCard

Urmaresc si

  • Green Walls – Pereti Vegetali – Gradini Verticale

Archives

  • June 2025 (2)
  • May 2025 (12)
  • April 2025 (5)
  • March 2025 (11)
  • February 2025 (19)
  • January 2025 (11)
  • August 2020 (1)
  • May 2020 (2)
  • April 2020 (2)
  • January 2020 (2)
  • November 2017 (1)
  • October 2017 (3)
  • May 2017 (1)
  • March 2016 (1)
  • May 2015 (2)
  • March 2015 (2)
  • November 2014 (1)
  • January 2014 (1)
  • August 2013 (1)
  • April 2013 (1)
  • February 2013 (3)
  • January 2013 (1)
  • December 2012 (2)
  • November 2012 (1)
  • October 2012 (3)
  • September 2012 (2)
  • August 2012 (3)
  • July 2012 (3)
  • June 2012 (1)
  • May 2012 (3)
  • April 2012 (5)
  • March 2012 (6)
  • February 2012 (5)
  • January 2012 (2)
  • December 2011 (5)
  • November 2011 (8)
  • October 2011 (4)
  • September 2011 (6)
  • August 2011 (3)
  • July 2011 (5)
  • June 2011 (6)
  • May 2011 (9)
  • April 2011 (4)
  • March 2011 (7)
  • February 2011 (4)
  • January 2011 (7)
  • December 2010 (4)
  • November 2010 (10)
  • October 2010 (10)
  • September 2010 (6)

toateblogurile.ro

toateBlogurile.ro

Comentarii recente

  • Talnaci Andreea on A fi avocatul apararii
  • Costache Mihai on Parasirea locului accidentului.
  • Costache Mihai on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
  • Costache Mihai on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
  • Ion Mezei on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
Copyright All Rights Reserved | Theme: BlockWP by Candid Themes.