Skip to content

Recent Posts

  • Cum să returnezi un produs cumpărat online
  • Litigiu în sănătate în România: lupta pentru accesul la Durvalumab
  • Validarea popririi
  • Drepturile salariaților concediați colectiv
  • Ghid complet pentru divorț: Proceduri, costuri și pași

Most Used Categories

  • Gandurile si sfaturile unui avocat (119)
  • Experienta si practica unui avocat (84)
  • Despre Noi (9)
Skip to content

Cabinet de Avocatura Costache Ovidiu Mihai Blog

Cabinet de Avocatura Costache Ovidiu Mihai

Subscribe
  • Contact
  • Subscribe
  • Home
  • Gandurile si sfaturile unui avocat
  • Alte motive de a refuza clienti

Alte motive de a refuza clienti

Costache Mihai02/15/201202/15/2012

Discount-uri

Cind un potential clienti imi spune ca onorariul solicitat este prea mare sau imi cere sa-i ofer un discount, un mare semn de intrebare se ridica cu privire la viitorul relatiei avocat-client.

Daca as diminua onorariul initial solicitat as lasa impresia ca nu sunt increzator in capacitatile mele profesionale si in experienta adunata de-a lungul timpului. De asemenea, o astfel de cerere imi demonstreza faptul ca respectivul client nu imi respecta expertiza si timpul ce il voi petrece lucrind in favoarea sa ceea ce inseamna ca in viitor ma voi reintilni cu asemenea cereri de la acelasi client ori de cite ori va fi cazul.

Bineinteles ca asta nu inseamna ca nu imi pot reduce onorariul din proprie initiativa (din motive variate) insa nu este acelasi lucru ca a-l reduce la cererea clientului.

Nenumarate telefoane si emailuri

In domeniul penalului economic, in special, multi clienti isi considera cazurile proprii ca fiind o extrema urgenta (pina la un punct, aspectul este de inteles). Multi asemenea clienti, inainte de a semna contractul de asistenta juridica, suna la telefon si daca nu li se raspunde imediat (se poate intimpla sa fiu in instanta sau sa discut cu alti clienti in respectivul moment) lasa mesaje in casuta vocala si suplimentar imi trimit si e-mailuri / SMS cu mesaje de genul „Salut, este o URGENTA. Trebuie sa discutam, suna-ma in urmatoarele 5 minute”. Apoi suna in continuare sau lasa alt mesaj.

Din punctul meu de vedere, telefoanele insistente (peste limita) sunt de asemenea un semn ca respectivul client poate nu este chiar pe stilul meu de lucru. Daca imi incinge telefonul sunindu-ma non-stop sau imi umple inboxul cu mesaje INAINTE sa devina clientul meu atunci ce va face cind va semna contractul de asistenta juridica si va achita onorariul. Nu imi imaginez ca odata ce urgenta va fi inlaturata isi vor schimba comportamentul.

Clientul care stie legea

In ceea ce priveste strategia unui proces, am pretentia ca eu – in calitate de avocat cu studii superioare, cu temeinice cunostinte teoretice si experienta practica de aproape 15 ani – sunt cel care decide strategia ce trebuie urmata astfel incit sa ajung la rezultatul dorit de catre client.

Un client care isi cunoaste drepturile (atit cele materiale cit si cele procesuale) este un semn foarte bun pentru mine, deoarece imi arata un client cooperant, care isi cunoaste limita in domeniul juridic si este dispus sa isi puna increderea in mine si expertiza mea.

Un client care imi ofera citate din lege, imi trimite pe email practica judiciara, imi explica ce ar trebui sa facem in respectivul dosar si ce rezultat vom obtine („este un proces ce nu poate fi pierdut” sau „in mod sigur cistigam daca facem cum zic eu”) este un client cu care nu pot colabora indiferent ce onorariul plateste.

Unii dintre acesti clienti sunt deja cu o asa-zisa experienta juridica in sensul ca au avut dosare (in general plingeri contraventionale in domeniul circulatiei pe drumurile publice sau in legatura cu rovigneta) in care s-au reprezentat singuri. De asemenea, le place sa aibă propria lor opinie legata de modul cum este gestionat cazul si nu ezita sa o exprime in sensul ca ei cunosc legea mai bine sau asa au auzit de la un prieten (asa cum o face toata lumea cind este vorba de fotbal). Stabilirea unei bune comunicari cu clientul este esentiala si importanta pentru client cit si pentru avocat dar sa permit clientului sa devina un fel de secund, asta nu o pot face.

avocat, client

Post navigation

Previous: De ce renunt la (anumiti) clienti
Next: Penalitatile de intirziere specificate doar pe facturile fiscale

Related Posts

Cum să returnezi un produs cumpărat online

05/20/2025 Costache Mihai

Contestația privind durata procesului penal conform art. 488^1 CPP

05/08/2025 Costache Mihai

Pensia de întreținere pentru minori: cum se calculează și ce trebuie să știi

05/07/2025 Costache Mihai

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Articole adaugate recent

  • Cum să returnezi un produs cumpărat online
  • Litigiu în sănătate în România: lupta pentru accesul la Durvalumab
  • Validarea popririi
  • Drepturile salariaților concediați colectiv
  • Ghid complet pentru divorț: Proceduri, costuri și pași

Categories

  • Despre Noi (9)
  • Experienta si practica unui avocat (84)
  • Gandurile si sfaturile unui avocat (119)

Vizitati-ne si pe

  • Cabinet de Avocatura
  • Facebook
  • Twitter
  • vCard

Urmaresc si

  • Green Walls – Pereti Vegetali – Gradini Verticale

Archives

  • May 2025 (7)
  • April 2025 (5)
  • March 2025 (11)
  • February 2025 (19)
  • January 2025 (11)
  • August 2020 (1)
  • May 2020 (2)
  • April 2020 (2)
  • January 2020 (2)
  • November 2017 (1)
  • October 2017 (3)
  • May 2017 (1)
  • March 2016 (1)
  • May 2015 (2)
  • March 2015 (2)
  • November 2014 (1)
  • January 2014 (1)
  • August 2013 (1)
  • April 2013 (1)
  • February 2013 (3)
  • January 2013 (1)
  • December 2012 (2)
  • November 2012 (1)
  • October 2012 (3)
  • September 2012 (2)
  • August 2012 (3)
  • July 2012 (3)
  • June 2012 (1)
  • May 2012 (3)
  • April 2012 (5)
  • March 2012 (6)
  • February 2012 (5)
  • January 2012 (2)
  • December 2011 (5)
  • November 2011 (8)
  • October 2011 (4)
  • September 2011 (6)
  • August 2011 (3)
  • July 2011 (5)
  • June 2011 (6)
  • May 2011 (9)
  • April 2011 (4)
  • March 2011 (7)
  • February 2011 (4)
  • January 2011 (7)
  • December 2010 (4)
  • November 2010 (10)
  • October 2010 (10)
  • September 2010 (6)

toateblogurile.ro

toateBlogurile.ro

Comentarii recente

  • Talnaci Andreea on A fi avocatul apararii
  • Costache Mihai on Parasirea locului accidentului.
  • Costache Mihai on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
  • Costache Mihai on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
  • Ion Mezei on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
Copyright All Rights Reserved | Theme: BlockWP by Candid Themes.