Skip to content

Recent Posts

  • Litigiu în sănătate în România: lupta pentru accesul la Durvalumab
  • Validarea popririi
  • Drepturile salariaților concediați colectiv
  • Ghid complet pentru divorț: Proceduri, costuri și pași
  • Contestația privind durata procesului penal conform art. 488^1 CPP

Most Used Categories

  • Gandurile si sfaturile unui avocat (118)
  • Experienta si practica unui avocat (84)
  • Despre Noi (9)
Skip to content

Cabinet de Avocatura Costache Ovidiu Mihai Blog

Cabinet de Avocatura Costache Ovidiu Mihai

Subscribe
  • Contact
  • Subscribe
  • Home
  • Gandurile si sfaturile unui avocat
  • Cum sa raspunzi unui email “furios”

Cum sa raspunzi unui email “furios”

Costache Mihai03/16/201103/17/2011

Avocatii comunica cu clientii lor sau cu avocatii adversarilor folosind emailul mai mult decit niciodata. Este foarte convenabil dar aceasta modalitate de comunicare prezinta si citeva probleme.

De exemplu, s-a pus in discutie daca comunicarea cu un client in care acesta din urma foloseste email-ul angajatorului este de natura sa afecteze secretul profesional in sensul ca angajatorul  – in virtutea dreptului sau contractual de a verifica corespondenta trimisa de catre salariati prin adresa de email a companiei – poate incalca confidentialitatea existenta in relatia client – avocat.

Indiferent de experienta profesionala a avocatului, voi posta in continuare citeva idei personale despre cum sa raspunzi unui email „furios” .

Respira adinc si aseaza-te comod in scaun

Cind un email primit iti declanseaza o stare de furie, nu raspunde pina cind nu te calmezi. Daca toata lumea ar urma aceasta regula, va garantez ca cel putin 50% din toate certurile pornite in baza unor email-uri nu ar mai exista.

Un email determina prin el insusi posibilitatea unei interpretari gresite a continutului – tonul si emotiile expeditorului nu pot fi analizate in momentul discutiei asa cum se intimpla cind este fata in fata cu interlocutorul. Am citi multe mesaje mai mult decit ofensatoare iar ulterior, peste 1-2 ore, am decis ca totusi acele mesaje erau normale. Daca recititi un email ofensator sau enervant o ora mai tirziu si inca nu v-ati schimbat parerea despre el, urmati una dintre optiunile de mai jos.

Inabusiti focul in loc sa turnati gaz peste el

Trimiterea unui mesaj la fel de rautacios ca si raspuns este usor si – pentru scurt timp – va face sa va simtiti bine. Totodata va crea o mare prapastie intre dvs si interlocutor ceea ce va determina aparitia mai multor probleme si dureri de cap decit daca nu ati fi trimis un astfel de raspuns. Indiferent cine este expeditorul – client sau avocatul advers – aveti nevoie de o relatie cu interlocutorul dvs care sa functioneze si sa deschida noi porti de negociere si intelegere. In consecinta, incercati ca raspunsul dvs sa fie calm si sa incerce solutionarea problemei in mod amiabil.

Daca exista posibilitatea incercati o intilnire cu persoana respectiva. Este mult mai greu sa fii nesimtit cu respectiva persoana in fata si este mai usor sa devii o persoana rationala. Poate ca nu este placut la inceput, insa situatia va reveni la normal si se vor deschide noi cai de comunicare.

Daca intilnirea fata in fata nu este o optiune viabila, atunci ridica telefonul si discuta problema. Multe persoane sunt lei in fata PC si mielusei la telefon. In multe cazuri, simplul fapt al contactarii telefonice este suficient sa fie considerat o ramura de maslin intinsa interlocutorului iar acest lucru poate fi de natura sa linisteasca lucrurile.

Daca nu poti contacta persoana respectiva la telefon, atunci alege-ti cu grija cuvintele cind redactezi raspunsul.Poti incepe mesajul cu sintagma „Probabil ca este vina mea ca nu am explicat clar ce doream insa ….” si apoi spui ce este de spus. Daca este nevoie sa raspunzi la o intrebare, atunci raspunzi clar si concis, insa lasa deoparte orice comentariu ce poate fi interpretat in mod negativ.

Bineinteles, in oricare dintre cazurile de mai sus intotdeauna exista o sansa ca cealalta persoana sa continue sa fie furioasa sau chiar irationala. De multe ori este vorba de o lipsa de comunicare care trebuie rezolvata. Cind primesti un email „furios” tine minte ca sunt multe metode de a raspunde insa incearca sa rezolvi problema in loc sa o complici.

 

 

avocat, email

Post navigation

Previous: Evaziune fiscala. Existenta unor erori in bilantul contabil
Next: Clauza neconcurenta. Inadmisibilitatea clauzei penale in contractul de munca

Related Posts

Contestația privind durata procesului penal conform art. 488^1 CPP

05/08/2025 Costache Mihai

Pensia de întreținere pentru minori: cum se calculează și ce trebuie să știi

05/07/2025 Costache Mihai

Reclamat la Colegiul Medicilor. Procedura disciplinara si cum te poti proteja

04/02/2025 Costache Mihai

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Articole adaugate recent

  • Litigiu în sănătate în România: lupta pentru accesul la Durvalumab
  • Validarea popririi
  • Drepturile salariaților concediați colectiv
  • Ghid complet pentru divorț: Proceduri, costuri și pași
  • Contestația privind durata procesului penal conform art. 488^1 CPP

Categories

  • Despre Noi (9)
  • Experienta si practica unui avocat (84)
  • Gandurile si sfaturile unui avocat (118)

Vizitati-ne si pe

  • Cabinet de Avocatura
  • Facebook
  • Twitter
  • vCard

Urmaresc si

  • Green Walls – Pereti Vegetali – Gradini Verticale

Archives

  • May 2025 (6)
  • April 2025 (5)
  • March 2025 (11)
  • February 2025 (19)
  • January 2025 (11)
  • August 2020 (1)
  • May 2020 (2)
  • April 2020 (2)
  • January 2020 (2)
  • November 2017 (1)
  • October 2017 (3)
  • May 2017 (1)
  • March 2016 (1)
  • May 2015 (2)
  • March 2015 (2)
  • November 2014 (1)
  • January 2014 (1)
  • August 2013 (1)
  • April 2013 (1)
  • February 2013 (3)
  • January 2013 (1)
  • December 2012 (2)
  • November 2012 (1)
  • October 2012 (3)
  • September 2012 (2)
  • August 2012 (3)
  • July 2012 (3)
  • June 2012 (1)
  • May 2012 (3)
  • April 2012 (5)
  • March 2012 (6)
  • February 2012 (5)
  • January 2012 (2)
  • December 2011 (5)
  • November 2011 (8)
  • October 2011 (4)
  • September 2011 (6)
  • August 2011 (3)
  • July 2011 (5)
  • June 2011 (6)
  • May 2011 (9)
  • April 2011 (4)
  • March 2011 (7)
  • February 2011 (4)
  • January 2011 (7)
  • December 2010 (4)
  • November 2010 (10)
  • October 2010 (10)
  • September 2010 (6)

toateblogurile.ro

toateBlogurile.ro

Comentarii recente

  • Talnaci Andreea on A fi avocatul apararii
  • Costache Mihai on Parasirea locului accidentului.
  • Costache Mihai on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
  • Costache Mihai on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
  • Ion Mezei on Tergiversarea urmaririi penale de catre procuror. Cale de atac
Copyright All Rights Reserved | Theme: BlockWP by Candid Themes.