Home » Gandurile si sfaturile unui avocat » Currently Reading:

Cum sa raspunzi unui email “furios”

March 16, 2011 Gandurile si sfaturile unui avocat No Comments

Avocatii comunica cu clientii lor sau cu avocatii adversarilor folosind emailul mai mult decit niciodata. Este foarte convenabil dar aceasta modalitate de comunicare prezinta si citeva probleme.

De exemplu, s-a pus in discutie daca comunicarea cu un client in care acesta din urma foloseste email-ul angajatorului este de natura sa afecteze secretul profesional in sensul ca angajatorul  – in virtutea dreptului sau contractual de a verifica corespondenta trimisa de catre salariati prin adresa de email a companiei – poate incalca confidentialitatea existenta in relatia client – avocat.

Indiferent de experienta profesionala a avocatului, voi posta in continuare citeva idei personale despre cum sa raspunzi unui email „furios” .

Respira adinc si aseaza-te comod in scaun

Cind un email primit iti declanseaza o stare de furie, nu raspunde pina cind nu te calmezi. Daca toata lumea ar urma aceasta regula, va garantez ca cel putin 50% din toate certurile pornite in baza unor email-uri nu ar mai exista.

Un email determina prin el insusi posibilitatea unei interpretari gresite a continutului – tonul si emotiile expeditorului nu pot fi analizate in momentul discutiei asa cum se intimpla cind este fata in fata cu interlocutorul. Am citi multe mesaje mai mult decit ofensatoare iar ulterior, peste 1-2 ore, am decis ca totusi acele mesaje erau normale. Daca recititi un email ofensator sau enervant o ora mai tirziu si inca nu v-ati schimbat parerea despre el, urmati una dintre optiunile de mai jos.

Inabusiti focul in loc sa turnati gaz peste el

Trimiterea unui mesaj la fel de rautacios ca si raspuns este usor si – pentru scurt timp – va face sa va simtiti bine. Totodata va crea o mare prapastie intre dvs si interlocutor ceea ce va determina aparitia mai multor probleme si dureri de cap decit daca nu ati fi trimis un astfel de raspuns. Indiferent cine este expeditorul – client sau avocatul advers – aveti nevoie de o relatie cu interlocutorul dvs care sa functioneze si sa deschida noi porti de negociere si intelegere. In consecinta, incercati ca raspunsul dvs sa fie calm si sa incerce solutionarea problemei in mod amiabil.

Daca exista posibilitatea incercati o intilnire cu persoana respectiva. Este mult mai greu sa fii nesimtit cu respectiva persoana in fata si este mai usor sa devii o persoana rationala. Poate ca nu este placut la inceput, insa situatia va reveni la normal si se vor deschide noi cai de comunicare.

Daca intilnirea fata in fata nu este o optiune viabila, atunci ridica telefonul si discuta problema. Multe persoane sunt lei in fata PC si mielusei la telefon. In multe cazuri, simplul fapt al contactarii telefonice este suficient sa fie considerat o ramura de maslin intinsa interlocutorului iar acest lucru poate fi de natura sa linisteasca lucrurile.

Daca nu poti contacta persoana respectiva la telefon, atunci alege-ti cu grija cuvintele cind redactezi raspunsul.Poti incepe mesajul cu sintagma „Probabil ca este vina mea ca nu am explicat clar ce doream insa ….” si apoi spui ce este de spus. Daca este nevoie sa raspunzi la o intrebare, atunci raspunzi clar si concis, insa lasa deoparte orice comentariu ce poate fi interpretat in mod negativ.

Bineinteles, in oricare dintre cazurile de mai sus intotdeauna exista o sansa ca cealalta persoana sa continue sa fie furioasa sau chiar irationala. De multe ori este vorba de o lipsa de comunicare care trebuie rezolvata. Cind primesti un email „furios” tine minte ca sunt multe metode de a raspunde insa incearca sa rezolvi problema in loc sa o complici.

 

 

Search This Site:

toateblogurile.ro

toateBlogurile.ro

Comment on this Article:







Related Articles:

Pandemia si contractele de inchiriere

April 8, 2020

Unul dintre efectele pandemiei de COVID-19 consta in analizarea atenta de catre proprietari și chiriași a unei clauze – mult timp neglijata si inserata mai mult sub forma de clauza standard – din contractul de închiriere.  Da, ne referim la clauza ce prevede efectele fortei majore asupra contractului de inchiriere. „Forța majoră” este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabilfiind adesea “tradus” […]

Datele biometrice si perchezitia

April 6, 2020

În ultimii ani au apărut noi întrebări cu privire la confidențialitatea și domeniul de aplicare al anumitor protecții constituționale care rezultă din creșterea dramatică a utilizării dispozitivelor electronice cum ar fi smartphone-urile, tabletele și laptopurilor.  Interesul organelor de urmarire penala de a accesa astfel de dispozitive este din ce în ce mai mare datorita faptului ca acestea constituie contin date importante cum ar […]

COMUNICAT al UNBR

January 20, 2020

Uniunea Națională a Barourilor din România dezavuează afirmațiile făcute de dl Rareș Bogdan, pe postul de televiziune Digi24,  în cadrul emisiunii „În fața ta”, din data de 19 ianuarie 2020, potrivit cărora nu ar fi normal ca un „avocat care 25 de ani a luat bani de la toți infractorii” să aibă aceeași pensie ca judecătorii. […]

Refuz sa devin un turnator

January 17, 2020

Având în vedere următoarele: a)     intrarea în vigoare a Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative ca urmare a transpunerii Directivei (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării […]

Realitatea nu are nici o legatura cu justitia

November 3, 2017

Deseori am observat ca exista o prezumtie din partea procurorilor privitoare la faptul ca avocatii – doar pentru  ca discuta cu clientii lor – stiu ce s-a intimplat in realitate cu privire la fapte si circumstante. Cu toate acestea, avocatul cunoaste doar ceea ce clientul alege sa ii spuna desi este in interesul sau sa […]

Membru al INTERNATIONAL ASSOCIATION OF PENAL LAW

Membru al INTERNATIONAL ASSOCIATION OF PENAL LAW