Tactica 6: Recunoasteti si recompensati performanta
Psihologii spun de multe ori părinţilor ca in relatia lor cu copiii sa foloseasca un raport de 10:1 când il critica. Cu alte cuvinte, pentru fiecare mustrare acordata unui copil ar trebui să găsiţi 10 modalitati de a-i lauda. Aceeaşi filozofie se poate aplica la locul de muncă dar în cele mai multe cazuri ea este foarte rar folosită. Să recunoaştem, când a fost ultima dată când ati spus unui angajat că face o treabă bună?
Deşi angajatorii nu-şi dau seama întotdeauna puterea unui sincer „mulţumesc” poate fi enorma mai ales atunci când este exprimat în scris. Exista o multime de moduri, ieftine sau nu, prin care puteti rasplati performanţele excepţionale. De exemplu, atunci când un angajat indeplineste un task foarte bine un client de-al meu ofera o masa angajatului si familiei sale la un restaurant de lux din Bucuresti impreuna cu o scurtă notă de multumire. O altă abordare eficientă este de a utiliza newsletter-ul companiei sau site-ul acesteia pentru a posta succesele angajatului.
Atunci când angajaţii se simt apreciati moralul lor este stimulat. Moralul îmbunătăţit înseamnă creşterea productivităţii şi reclamatii mai puţine din partea acestora. Este un scenariu in care ambele parti cistiga, atât angajatorul cit şi angajaţii săi.
Tactic 7: Nu intirziati masurile proactive de resurse umane
Familiara zicală „este mai simplu sa previi decit sa vindeci” (si mai ieftin, ar putea adauga un avocat de afaceri) nu s-ar putea potrivi mai bine decât în contextul resurselor umane. De exemplu, este întotdeauna în interesul angajatorului de a descoperi şi a remedia problemele înaintea Inspectiei Muncii. Dacă un singur lucrător nemulţumiţ reclama compania ta la Inspectia Muncii aceasta se poate transforma cu uşurinţă într-un control de fond al carui rezultat nu il puteti prevede. Morala este că un angajator poate şi ar trebui să se verifice singur cu unicul scop de a identifica problemele si a le corecta inainte ca o autoritate guvernamentala sau instanta de judecata sa il oblige la acelasi lucru. Poate ma repet insa este si mai ieftin sa faci acest lucru.
In aceeasi ordine de idei, angajatorii nu ar trebui să amine pe maine ceea ce pot face azi. Aceasta include măsuri proactive cum ar fi actualizarea regulamentului de ordine interioara cu recentele modificări în legislaţie; desfăşurarea in-house de cursuri de prevenire a hărţuirii sexuale sau psihologice la locul de munca astfel incit angajaţii să înţeleagă ce drepturi si obligatii au. Acordindu-va timp pentru a lua executa aceste actiuni sau alte masuri proactive puteti reduce semnificativ sau chiar elimina riscul de a avea neintelegeri cu angajatii dvs.
Tactic 8: Ascultati-l pe directorul de Resurse Umane
Angajatorii ar trebui să isi aminteasca întotdeauna de valoarea pe care profesionistii din domeniul HR o adăuga la o organizaţie. Pina la urma peisajul de astăzi al domeniului de resurse umane nu este o poiana cu flori ci este un câmp minat cu probleme juridice şi aveţi nevoie de „detector de mine” de încredere pentru a vă ajuta să mergeti pe un teren periculos.
Din păcate, angajatorii vad adesea personalul HR ca protectori ai drepturilor lucrătorilor si – uneori – prin prisma costului de rentabilitate. În realitate însă, o echipă bună de HR are experienţa necesară pentru a înţelege şi de a pune în aplicare cele mai bune practici care respecta drepturile lucrătorilor, ajutind in mod real la creşterea rentabilităţii unei organizaţii. Profesioniştii dvs. de resurse umane ar trebui să poată să răspundă la majoritatea întrebărilor pe care managerii le pun zilnic. Şi dacă ei nu ştiu un răspuns, aceştia ar trebui să aibă resursele disponibile să-l găseasca. Ceea ce ne duce la urmatoarea tactica
Tactic 9: Oferiti directorului de Resurse Umane acces la consultanta juridica
Dintr-un motiv sau altul, profesionistii HR sunt de multe ori descurajaţi sa solicite consiliere juridică deoarece „este prea scump” – citez dintr-o discutie cu un client a carui companie valoreaza extrem de mult chiar in conditiile pietei de astazi. Dar ceea ce descopera acesti clienti consta in faptul ca – în timp – este mult mai scump sa nu apelezi la consiliere juridica. O consiliere juridica oferita la momentul potrivit te poate ajuta sa eviti un litigiu de munca destul de costisitor pentru o companie sau, in cel mai rau caz, te ajuta sa te pregatesti de impactul cu un asemenea litigiu astfel incit sa iti poti maximiza sansele de a obtine o decizie favorabila.
Uneori, tot ce ai nevoie este de o validare a solutiilor gasite înainte de a trece mai departe in aplicarea unor decizii de personal importante. Permitind managerului de resurse umane sa apeleze la avocatul companiei nu numai că asigură un temei legal si bine argumentat juridic deciziei luate dar, de asemenea, poate oferi managerului de HR încrederea ca este o parte eficientă a echipei de management.
Tactic 10: pastreaza echilibrul intre luarea celor mai bune decizii si realitatea din teren
Luarea celor mai bune decizii este importanta şi acestea ar trebui să fie clare şi respectate de catre salariati. Asta in teorie, insa in practica angajatorii nu pot ignora realităţile practice de la locul de muncă. Ca si patron trebuie sa eviti încălcarea legii sau sacrificarea obligaţiilor juridice în numele de afacerii. Există, totuşi, modalităţi de a menţine un echilibru corespunzător iar acestea depind de fiecare patron si de consilierii sai juridici si de resurse umane.